Ayah kena strok, kasut kena curi, murid berselipar ke sekolah

 

PETALING JAYA – Kisah sedih seorang murid yang hadir ke sekolah dengan hanya memakai selipar gara-gara kasutnya dicuri berakhir apabila seorang guru menghadiahkan sepasang kasut kepadanya.

Menerusi perkongsian seorang guru dikenali sebagai Cik Puan Gojes di laman Facebooknya memaklumkan, murid berkenaan tidak mampu membeli kasut baru kerana datang dari keluarga susah.

Menurut guru terbabit, ayah muridnya itu terkena ‘strok’ baru-baru ini dan ibunya tidak dapat bekerja kerana perlu menjaga suaminya itu.

Tambah guru itu, kebetulan dia sudah beberapa hari membawa sepasang kasut anaknya yang belum dipakai ke sekolah berkenaan untuk dihadiahkan kepada mana-mana murid yang sesuai.

“Tiga hari cikgu bawa kasut ini, rupanya-rupanya ini rezeki Syakira, jaga elok-elok kasut ini. Kasut ini anak cikgu belum pernah pakai,” kata guru tersebut menerusi klip video yang dimuat naik di laman Facebooknya.

Menerusi klip video berdurasi 1 minit 40 saat itu juga, kelihatan murid itu gembira selepas dia dapat menyarung kasut baru hadiah daripada guru terbabit.

Susulan perkongsian itu, rata-rata pengguna media sosial memuji sikap guru terbabit yang prihatin dengan nasib muridnya dan mereka berdoa agar kedua-duanya dimurahkan rezeki.

“Semoga adik berjaya dunia dan akhirat, kental betul hati adik, acik yang tengok video ni menangis. Alhamdulillah rezeki adik dan semoga cikgu dilimpahkan rezeki selalu,”tulis Rosnani Baharum.

Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai Hasniza Hassan.

“Allahuakbar sebaknya, kita ingat kita susah rupa ada lagi yang susah dari kita. Semoga cikgu dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang sihat untuk berbakti untuk anak bangsa, amiin,” katanya.
@cikpuangojes #Cindrella ♬ original sound - Cik Puan Gojes
-K! ONLINE
Previous Post Next Post