Guru Dituduh Lakukan Jenayah Seksual dan Miliki Video Lucah Remaja 14 Tahun

GURU (tengah) yang didakwa melakukan jenayah seksual terhadap murid lelaki dan miliki video lucah.


ALOR GAJAH - Seorang guru lelaki telah dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tiga pertuduhan jenayah seksual terhadap seorang remaja lelaki berusia 14 tahun dan memiliki video lucah dua tahun yang lalu. Tertuduh dalam kes ini ialah Muhammad Hafiz Ab. Ghani, 39, namun beliau tidak mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa di hadapan Hakim Nariman Badruddin.


Pertuduhan pertama menuduh tertuduh melakukan komunikasi seksual dengan seorang kanak-kanak berusia 12 tahun melalui aplikasi WhatsApp. Kesalahan ini didakwa telah berlaku pada kira-kira pukul 10.53 pagi di Batu 16, Kampung Pegoh, Alor Gajah pada 30 Jun 2021. Jika sabit kesalahan, tertuduh boleh dihukum penjara selama tiga tahun mengikut Seksyen 11(1) (a) Akta Kesalahan-kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 (AKSTK) (Akta 792).


Pertuduhan kedua melibatkan amang seksual fizikal di mana tertuduh didakwa meraba punggung mangsa menggunakan tangan untuk tujuan seksual. Kesalahan ini dilaporkan berlaku kira-kira pukul 9.40 pagi di sebuah sekolah rendah di Pegoh, Alor Gajah pada 25 November 2021. Tertuduh dalam kes ini menghadapi hukuman penjara selama 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan mengikut Seksyen 14(a) AKSTK 2017 dan boleh dihukum di bawah akta yang sama.


Selain itu, tertuduh juga didakwa di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan kerana memiliki video lucah dalam telefon bimbitnya. Jika sabit kesalahan, tertuduh boleh dihukum penjara selama tiga tahun, denda, atau kedua-duanya. Kesalahan ini dilaporkan berlaku kira-kira pukul 12.30 tengah malam di sebuah rumah di Taman Bukit Tambun Perdana, Alor Gajah pada 2 Disember 2021.


Sebelum ini, Timbalan Pendakwa Raya Anis Najwa Nazari yang menjalankan pendakwaan memohon agar tertuduh diberikan jaminan yang tinggi kerana tertuduh sebelum ini pernah dituduh dengan kesalahan serupa.

Previous Post Next Post